2011/01/23

エジソンの気持ち / now I know how Edison felt...

先日教えていただいた電気回路の配線方法や仕組みをもとに。。。
不要になった携帯電話の充電器を改造して電気接続ケーブルと簡単な基盤を作りました。
そしたら...つきました、LED電球!

コード切ってハンダでつけて、FRP板切って削って基盤作って。。。。
点かなくて自分で工夫してみたり。
自分がこんな事出来るなんて。。。電気が点いた瞬間はとっても感動しました。
エジソンも同じ気持ちだったかな...なんてふと思う。
初歩の初歩の初歩だけど、これで次にすすめる。

Based on what I learned from the last lecture, I made a very simple electrical circuit using AC adapter for the old mobile phone which I don't use anymore and some other materials...
Cutting up the electric code and soldering with the clips, making a simple circuit by cutting and soldering the FRP panel.... etc. etc.  It was first time ever for me to make this kind of things myself.
Finally, the LED bulb was on!

I was so happy to see the light was on, and I wondered how Edison felt when he made the light on.....
I was glad that no one was around.  If there were, I would have forced them to share how happy I am...

What I made is very very simple as someone may have learned in high school, but it was a big step for me.   Now I learned new thing so that I can go to the next step. 

No comments:

Post a Comment