2011/01/08

新工房 / new studio

昨年末に古い工房を出て、新しい工房に引っ越ししました。
新しい工房はこんな感じ。
Here are some photos of the new studio I moved last year.



my work table 

前回までの古い古い雑居ビルを出て、今回はビルを1棟借りしました!
前の工房の退去申し渡しから1年、いろいろ大変だったけど、みんなで協力して探し出し、ようやく借りた場所です。
元はバイク屋さんだったのですが(床に名残が。。。)1階から3階を工房として利用、私は1フロアの半分をもう一人の人とシェアしてます。
前は川沿いの自然に囲まれた場所だったけど、今回は大きな通り沿い。
引っ越しから1ヶ月、一緒に工房を借りている仲間たちもそれぞれの居場所をより良く改造しながら、作業を始めています。
少しずつ、さらに良い環境にして、お金も人も呼べる空間になったらいいなあ。
Six of us rented "one building" this time.  It was hard to find one we all agree on, but finally we did.
It lookes very new compared to the old studio (though I liked it in many ways).  It used to be a motorcycle shop as you can still see on the floor tiles.   We use 3 floors as art studio and I use one of the floors sharing with another person.
I still misses the location of the old studio as it was surrounded by nature, where the new studio is located right on the busy street.  
It has been a month since we moved to this new location.
Almost everyone is back to work arranging their work stations.
I hope this place will give us power again to be more creative :)

old studio with full of memories... thank you and I miss you!

No comments:

Post a Comment