2012/09/16

sweet project

先日結婚式を終えたばかりの、素敵カップル、あぐりちゃんとやすおくん。
結婚式はできるだけ手作りで。という事で、お互いの結婚指輪を作ることに。
そして、私はその素敵なアイデアのお手伝いをさせていただきました。

作り方を教えてほしい。と言われたのは式のほぼ1か月前。 
指輪づくりなど、彫金はほぼ初めての彼女と、独学で経験者の彼。二人でお互いの技術を補いながら、通常なら時間のかかる作業を、驚異の集中力で完成させることができました。

出来上がるまではサイズちゃんと合うかな。とか、ドキドキしたけど、最後の磨き作業をして、ピカピカの完成品が汚れた布の中から出てきたときは、なんだかとっても感動しました。
世界に1つしかない、二人にとっては本当に特別な指輪。 サイズもぴったり。

教え方もままならない私だったと思うけど、なんとも素敵な事のお手伝いができて、本当に光栄でした。
末永くお幸せに!






シンプルでとても素敵なringができました。おぶさってるように見える。。simple and beautiful rings.. 
 I happened to help this sweet couple, who just had a wedding, making their wedding rings to each other. 
What a sweet idea and I felt honored to give them advice for the project.  Though the time was very limited and it was almost the first time for them to make jewelry, they did great job finishing in such a short time. 
It was touchy when I saw the polished rings came out from the dirty cloth when they completed. 
The rings are truly special and, again, it was such a honor helping them. 
Wishing their happy marriage :D 

No comments:

Post a Comment